Deklaracja dostępności systemu sa.wrotapodlasia.pl

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do https://sa.wrotapodlasia.pl/

Data publikacji strony internetowej: 2017-12-01.

Data ostatniej aktualizacji: 2023-03-30.

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie sporządzono dnia 2021-02-01. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Kontaktować można się drogą mailową uzywając adresu ankieta.trwalosci@podlaskie.eu. Osobą do kontaktu jest Roman Nartowicz - numer telefonu 085 66 54 363.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości formularza, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Informacja dotyczy budynku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego przy ulicy Poleskiej 89 w Białymstoku.

Do budynku prowadzi wejście od strony ul. Poleskiej. Przy wejściu znajduje się nawierzchnia z kostki brukowej. Drzwi wejściowe są automatyczne, wejście do budynku jest z poziomu terenu.

Za drzwiami wejściowymi znajdują się schody wiodące na parter oraz po lewej winda dla osób poruszających się na wózku. Po prawej stronie od wejścia znajduje się portiernia.

Po budynku można się poruszać przy pomocy schodów i wind.

Windy w budynku są dostosowane do przewozu osób z trudnościami w poruszaniu się (poręcze, odpowiednia wielkość). Na każdym piętrze znajduje się toaleta spełniająca kryteria dostępności. Do dyspozycji osób niewidzących lub słabowidzących są windy z przyciskami na panelu sterowania z oznaczeniami w alfabecie Braille’a oraz powiadomieniami głosowymi.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami znajdują się na każdym piętrze.

Na sali konferencyjnej oraz w Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich można skorzystać z pętli indukcyjnej.

Dostępność dla osób niesłyszących lub słabosłyszących

Na sali konferencyjnej oraz w Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich można skorzystać z pętli indukcyjnej. W budynku pracują dwie osoby przeszkolone w posługiwaniu się językiem migowym. Prosimy o wcześniejsze zgłoszenie potrzeby skorzystania z usług przeszkolonych pracowników.

Dodatkowe informacje, w tym procedura obsługi osób niesłyszących lub słabosłyszących dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu.